تعبیر خواب جامع

نگارش 95
معنی خواب جهینون

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

دیدن دوزخ به خواب شش وجه است.

اول: خشم گرفتن خدای تعالی بر وی.

دوم: مبتلا شدن به گناه.

سوم: جور سلطان ستمگر( ستم پادشاه ستمگر).

چهارم: رنج و مصیبت.

پنجم: خذلان( خوارى و درماندگى).

ششم: مال یتیمان و ربا خوردن.

محمد ابن سیرین بصری گوید:

اگر کسی بیند در دوزخ شد و بیرون نیامد، دلیل کند که عاصی و بدکار است و توبه باید کند و به سوی حق تعالی بازگردد، زیرا اجلش نزدیک است. اگر توبه نکند، بیم آن باشد که به کافری بمیرد. اگر بیند دوزخ را و از آن رنجی و گزندی به تن او نرسید، دلیل که در رنج و غم دنیا گرفتار شود وبه آخر سلامتی یابد. اگر بیند در دوزخ رفت و ندانست کِی بدانجا رفت، پیوسته در جهان مدبر و مخذول و تنگ روزی باشد. اگر بیند که طعام و شراب آنجا می خورد و در آتش می سوخت، دلیل که در جهان کردار بد می کند و در آخرت بلای او بود. اگر بیند فرشته موی پیشانی وی بگرفت و به دوزخ رفت، دلیل که به گناه کردن بمیرد. اگر بیند از غذای دورخ چیزی بخورد، مانند زقوم، دلیل است که به علم باطل و مجهول مشغول شود، که آن علم وبال او بود، یا خون ناحق کند. اگر بیند شمشیر کشید و به دوزخ رفت، دلیل که سخن فحش و منکر گوید. اگر بیند آتش دوزخ همی خورد، دلیل است که مال یتیمان خورد. اگر بیند که آتش نزدیک دوزخ می افروخت، دلیل که او را کاری صعب پیش آید، از جهت پادشاهی.

خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

اگر کسی در خواب ببیند که به دوزخ افتاده است، گناه کبیرهای را انجام می دهد و اگر ببیند که از دوزخ خارج می شود، از گناهانش توبه می کند. اگر کسی ببیند که دوزخ به او نزدیک گشته است، درد، بلا و ناراحتی به او نزدیک می شود.

جابر مغربی می گوید:

اگر بیند او را کشان کشان به دوزخ بردند، دلیل که عاقبت او به کفر کشد. اگر بیند بانگ آتش دوزخ می شنید دلیل که هیبت و سیاست پادشاه بدو رسد. اگر بیند که در نزدیک دوزخ قرار گرفت دلیل که جهان بر وی دشوار شود.

یوسف نبی علیه السلام می فرماید:

دیدن دوزخ از گناه توبه کند

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

کلیه معبران دیدن جهنم در خواب را بد دانسته اند و از عذاب و عقاب و بدی کردار و آینده ای نامیمون سخن گفته اند ولی جهنم را در خواب بدون مقدمه ذهنی و روحی نمی بینیم. موقعی جهنم را می بینیم که روحی ناآرام و مشوش و وجدانی اسیر و گرفتار دغدغه و تشویش داشته باشیم. با این وصف دیدن جهنم نمی تواند مبارک و میمون باشد. یک انسان با تقوی و نیکوکار هرگز صاحب وجدان نا آرام نمی شود و طبعا خواب جهنم نمی بیند و چون خواب جهنم دیدیم قبل از هر چیز باید بدانیم که ضمیر ناخود آگاه ما مشوش است و وجدانی زخم خورده داریم که ما را تحت فشار قرار داده است. پس اگر جهنم را در خواب ببینیم آینده ای آشفته داریم و چنانچه وارد جهنم شویم و بیرون نیائیم پایان زندگی ما نزدیک است. اگر بیننده خواب ببیند که وارد جهنم شد و از آتش نسوخت و آسیب ندید نشان آن است که گرفتار خذلان می شود و به تنگی و سختی می افتد ولی در پایان نجات می یابد. اگر دیگری را در جهنم ببینیم که در آتش می سوزد در واقع خودمان هستیم که می سوزیم و دیگران شاهد سوختن ما خواهند بود. اگر بیننده خواب ببند که در جهنم است و آنجا ناله می کند و فریاد می کشد موقعیتی دارد که مردم از زبانش در عذابند و از شنیدن سخنانش رنج می برند. به هر حال دیدن جهنم در خواب در هیچ وضع و شرایطی خوب نیست و چنانچه چنین خوابی دیدیم خوب است روی خود مطالعه کنیم و تا فرصت در دست هست تغییر راه بدهیم.

لوک اویتنهاو می گوید :

جهنم : ضرر زیاد ، خسارت

وارد جهنم شدن : شخصی گفته های شما را تکذیب خواهد کرد

خود را از جهنم رهانیدن : نجاتی خواهد رسید

آنلی بیتون می گوید:

1ـ اگر خواب ببینید در جهنم هستید ، نشانه آن است که هوا و هوسها شما را از مادی و اخلاقی نابود می سازد .

2ـ اگر خواب ببینید دوستانتان در جهنم هستند ، علامت آن است که از بدبختیِ دوستی باخبر می شوید و دچار پریشانی و نگرانی خواهید شد .

3ـ اگر خواب ببینید در جهنم فریاد می زنید ، علامت آن است که دشمنان از عدم توانایی دوستان برای نابودی شما استفاده خواهند کرد .

در سر زمین رویاها آمده:

خواب جهنم : تغییرات کلی در موقعیت فعلی شما رخ خواهد داد .

شما در جهنم هستید : یک دوره خوشی در پیش است .

از جهنم فرار می کنید : شادی بزرگ

بعد از مدت اقامت در جهنم به خانه خود برمیگردید :

مصیبت و دردسر

صدای ناله رنج آلود لعنت شده های جهنم را میشنوید : عمر شما کوتاه خواهد بود .

 

 

 

برای دانلود تعبیر خواب جامع روی این متن کلیک کنید

متن بالا توسط نرم افزار لینک ساز وب لینک دار شده است

برای دانلود لینک ساز وب روی این متن کلیک کنید

 

جهنم,جحیم,درک,دوزخ,سقر,نار,نیران,هاویه ,جهینون ,مرزغان ,مرزغن ,دمندان ,

  • سینا احمدی